19 de setembre 2012

Pollastre txé-txé

Veure un senyor xinès vestit d'estar per casa amb una samarreta interior de tirants i preparant un pollastre amb salsa de soja i un parell de verdures en només 10 minuts és revelador. Hi ha vida més enllà del "rollito de primavera"! I el Karakia ens ajuda a descobrir-la. La recepta és treta del programa dedicat a la comunitat xinesa de Barcelona.

Pollastre tallat a trossets petits
pebrot vermell (o verd)
gingebre
ceba tendra
bolets xinesos (o els que tingueu)
licor xinès
salsa de soja
oli
(sal i pebre)

Jo primer vaig salpebrar el pollastre, que no sé si és gaire ortodox, la pròxima vegada ja ho provaré sense, però és que a mi l'aroma aquella del pebre negre acabat de moldre em xifla. Bé, seguim. Després en una cassola tipus cocotte toca posar a escalfar oli i tirar-hi una mica de gingebre tallat a làmines, més tard la ceba (la part blanca) tallada a llunes i els bolets. A continuació, doncs el pollastre, i que s'enrosseixi. Llavors és el torn del pebrot i la resta de la ceba tendra. Finalment, hi tirem un raig de salsa de soja, un raig de licor (jo em vaig haver de conformar amb vi negre) i tapem. Ho deixem coure un parell de minuts i llestos. Per cert, que aquest és un plat que s'ha de coure a foc alt i sense parar de remenar, res de deixar que faci xup-xup.

"Si no tienes tiempo de comer, ¿para qué trabajas?", Pare Yang.