22 d’agost 2012

Ensaladilla russa

Un plat que tothom sap fer! I per això mateix ens n'oblidem fàcilment, pobret, amb lo bo que és fet a casa amb verdures fresques. Suposo que el fet que sigui la típica tapa barata de bar no ajuda a revaloritzar-lo...

un grapat de pèsols
2 pastanagues
3 patates
1/4 de quilo de mongetes
maionesa
tonyina de llauna
mig ou dur per persona

Primer s'han de pelar i tallar les verdures a dauets petits. Després toca bullir-les. A casa últimament sé que la mare les bull al vapor i queden molt bé, però jo no tinc l'estri adequat, així que fins que no ho investigui, s'haurà de fer de la manera tradicional, amb aigua i sal. Bé, no del tot, perquè les pastanagues, les mongetes i la patata es poden caure amb l'olla a pressió (dos xiulets). Els pèsols, jo prefereixo coure'ls a part per poder-los anar controlant. Mentrestant, podem intentar fer una maionesa (sí, ho heu endevinat, jo no en sóc cap experta). En teoria és molt fàcil, només cal barrejar, amb el minipímer i sense parar, un ou i oli, tant com maionesa vulguem. També s'hi poden posar altres ingredients com un polsim de sal, unes gotes de llimona o vinagre, pebre negre o una cullerada de mostassa (així la fa mon pare). Un cop les verdures estiguin fetes, s'escorren i es barregen amb la tonyina i la maionesa i cap a la nevera una estona. A l'hora de servir, es posa l'ou dur al costat de la muntanyeta d'ensaladilla i llestos!

Una variació és posar-hi, també, anxoves.

1 comentari:

Na Galaena ha dit...

Vaja, l'altre dia vaig llegir que l'ensaladilla tradicional va sense tonyina! I les olives que hi posen als bars, tampoc són tradicionals?