07 de juny 2012

Estofat de vedella

Recepta de la mama, jo la vaig intentar ahir i està vist que depèn moltíssim de l'olla a pressió que tinguis. En el meu cas vaig haver de doblar el temps de cocció i fins i tot així la carn encara era dura. Potser faltava més aigua... o menys...

Sobre l'estofat amb l'olla a pressió, donc jo el que faig és posar oli i passar la carn (salada i amb una mica de pebre) fins que està ben rosseta (es pot fer en una paella a part, si vols) i després hi vaig afegint, una mica de vi, una ceba tallada fineta, dos o tres alls amb la pell i tot, una fulla de llorer i un tomàquet tallat en quatre trossos. Tot això també ho remeno i després hi poso una carxofa, una pastanaga a rodanxetes i les patates que calgui (tallades no gaire gruixudes). Ho remeno i afegeixo aigua justet que ho cobreixi tot i afegeixo potser una mica de sal per a les patates i aleshores tanco l'olla i quan ja ha tret el vapor (la meva té un aros que pugen hi ho indiquen) compto el temps: uns deu minuts i ja està fet, però això depen de l'olla. També s'ha de tenir en compte que un cop tancat el foc l'olla triga una mica a poder-se obrir i la cocció encara segueix.

1 comentari:

Na Galaena ha dit...

Avui l'he fet sense olla a pressió i he de dir que molt millor, ara, vol temps eh? Com a quantitats, 800 g de carn que han donat per tres bons plats o 4 de més petits, 5 patates mitjanes (i encara se n'hi podia posar una sisena), i també l'afegitó de pèsols i olives (una recomanació del Corpus). No ha calgut afegir-hi més que una mica d'aigua, i el que he fet és esperar a que la carn fos tendra per fer les patates, són 15 minuts més de cocció que te la deixa perfecta, llavors. Ah! I recordar de posar mig ou dur per persona!