31 de maig 2012

Pollastre al karahi

És la versió índia del pollastre a la cassola. Més que res perquè karahi (कड़ाही) és el nom que reben les cassoles fondes on es cuina el menjar a l'Índia, i també el nom de les cassoletes decoratives en les que es serveix.

pollastre a trossets (1/2 kg)
2 cebes
1 tomàquet (opcional)
pebrot
oli
sal
pebre
gingebre (opcional)
vi negre (variació)
llet (opcional)
bitxo en pols
coriandre en pols (opcional)
coriandre fresc (opcional)
cardamom (opcional)
canyella
clau (2)
llavors de comí
comí en pols
fruits secs triturats, com ara cacauets o ametlles (variació)
iogurt (opcional, per marinar)

1) Marinar el pollastre unes hores abans. Normalment es fa amb iogurt en el que es barregen les espècies, com ara el gingebre triturat o la canyella. Jo simplement el vaig salpebrar una estona abans.
2) En una paella amb oli, hi tirem dos claus, una mica de canyella i llavors de comí. Quan aquestes comencin a rebentar, hi tirem la ceba i el gingebre triturats.
3) Ara toca el pollastre. Jo aquí també hi he tirat una mica de vi negre.
4) Quan ja estigui ros hi tirem el tomàquet triturat i la resta d'espècies. Tapem i deixem coure a foc lent. Hi podem anar afegint aigua per que es faci la salsa.
5) Al cap d'una estona hi afegim el pebrot tallat a trossos grossos. Tot plegat ha de coure una mitja hora.
6) Quan ja estigui cuit és el moment d'afegir-hi, si es vol, fulles de coriandre fresc o una mica de llet per fer-ho més cremós. Jo també hi vaig posar fruits secs triturats, talment una picada.

Tant en el restaurant on la vaig provar com en més d'una recepta d'internet he comprovat que porta pebrot; deu ser un tret identificatiu del plat. Per altra banda, el marinat i les espècies de la salsa és al gust de cadascú, amb algunes constants com el clau i el comí. És per això que he marcat aquells ingredients que no eren comuns a totes les receptes com a "opcional". A més, vaig incorporar-hi un parell de "variacions" que no tenen res a veure amb la recepta original.


1 comentari:

Na Galaena ha dit...

Un parell de comentaris: aquest plat també es pot fer amb paneer, que es marina igual que el pollastre (amb iogurt. Jo el sofregeixo abans i el reservo exactament igual que la carn.

A més, hi ha una variació que penso provar ara mateix que és la de fregir primer uns quants trossos de ceba grossos i el pebrot i reservar-lo per afegir-lo al final i que així estigui més cruixent.